vrijdag 16 oktober 2015

Gezocht: sociale professionals die eigen ervaringskennis inzetten in hun werk

In opdracht van het lectoraat Outreachend Werken & Innoveren doet Sarah Aly onderzoek naar sociale professionals die hun eigen ervaringskennis inzetten in hun werk. Voor dit onderzoek zoekt zij sociale professionals die zij kan interviewen over hoe zij hun eigen ervaring inzetten in hun werk.

We weten dat een behoorlijk deel van de sociale professionals zelf ervaring heeft als cliënt en of met kwetsbaarheid. Tegelijkertijd wordt in de praktijk weinig gedaan met deze eigen ervaring. Daarom zijn wij erg blij met het uitdagende en belangrijke onderzoek van Sarah. Het onderzoek van Sarah sluit ook aan bij de lezing van Lisa Smusz deze zomer. 

Lees hieronder de oproep van Sarah. Stuur de oproep ook vooral door naar anderen voor wie dit mogelijk interessant is.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste meneer, mevrouw,
Ik ben Sarah Aly, student maatschappelijk werk en dienstverlening en ik schrijf mijn afstudeeronderzoek over ‘zelfonthulling van maatschappelijk werkers’ in opdracht van het Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie (AKMI).

De aanleiding voor dit onderzoek is dat er vaak een positieve belangstelling is voor de inzet van ervaringsdeskundigheid, naast de belangstelling voor ervaringsdeskundigen is er vanuit het AKMI nu ook steeds meer aandacht voor de (levens)ervaringen van professionele hulpverleners en in hoeverre zij hun ervaringen actief kunnen gebruiken in hun werk.

Om meer informatie te krijgen over dit onderwerp ben ik aan het onderzoeken wat maatschappelijk werkers tot op heden al aan persoonlijke informatie delen met hun cliënten, en wat hun overwegingen zijn om bepaalde informatie wel of niet te delen. Voor mijn onderzoek ben ik op zoek naar minimaal vier sociale professionals die werkzaam zijn binnen dezelfde instelling/afdeling en die door mij geïnterviewd willen worden.

Het interview zal een individueel gesprek zijn en zal ongeveer één uur (maximaal anderhalf uur) in beslag nemen. Het gesprek zal via een geluidsopname worden opgenomen, dit in verband met het uitschrijven van de antwoorden. In verband met privacy zal de opname na de uitwerking worden verwijderd en het gesprek wordt in het onderzoek anoniem verwerkt.

Mocht u geïnteresseerd zijn, wilt u mij dan een mailtje willen sturen met uw naam en de instelling waarin u werkt? Dan neem ik contact met u op!

Mijn emailadres is: sarah_aly03@hotmail.com (telefoonnummer: 06-33798083).

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,

Sarah Aly

Geen opmerkingen:

Een reactie posten